16.7.2019

Luontoni


Olen tämän kuplan sisällä
sen herra

Toisinaan rauhallinen ulkokuori
luo turvaa
Uskallan kääntää selkäni tyhjyydelle
Annan sen levitä iholleni
pysäyttää ajatukseni
hidastaa sykkeeni

Suljen silmäni
ja putoan onnen läpi
siihen pehmoiseen syliin
jonka olen koonnut kasaan
niistä hymyilevistä muistoista
joihin takerrun

Olen tässä

Olen
Hengitän
Pysähdyn

Vaikka kuori säröilee
luo varjoja
jotka matelevat kuin käärmeet
läpi tanssilattian
annan ilman virrata keuhkoihini

Kun olen tarpeeksi vahva
avaan silmäni
laulan käärmeet tainnuksiin
hypnotisoin itsenikin

Teen mitä vain säilyttääkseni
tämän alttarin jonka olen luonut

Sillä joskus pilvet löytävät
tämänkin paikan

Kuplani pinta väreilee
kuin myrskyn edellä

Voin maalata ympärilleni
kauneimmat kuvitelmat
mutta säätä en voi hallita
En voi käskeä ilmaa pysähtymään
sillä minun pitää hengittää
Täyttää itseni uudella tuulella

Annan salamoiden valaista mieleni
tummien pilvien luoda pimeän yön
jonka turvin voin päästää irti
minuun tarttuneet takiaiset

Voin sulkea silmäni
antaa sateen kastella luomeni

Ja kun herään
tiedän
että voin antaa luontoni elää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti